mandag 18. januar 2010


I helgen dro vi til Palolem som ligger en times kjøring sørover.På veien dit passerte vi frodige rismarker,små landsbyer,hus i alle kunstens farger,damer som satt og solgte grønnsaker fra avlingen sin og kvinner som bar fat/krukker på hodet,litt av en balansekunst!
Det sies at Palolem har en av de fineste strendene i sør og det er det nærmeste man kan komme en Thailandsk paradisstrand.Lange kritthvite strender omringet av kokospalmer,barer/resturanter langs strandlinjen og en rolig og avslappende atmosfære.Stedet bærer et preg av hippitiden.
Vi leide oss en liten strandhytte med provisorisk og enkel standar.Vi hadde en overnatting og batalte ikke mer enn 30kr hver,billig!



Dagene gikk til avslappning og opparbeiding av tan,mens på kvelden unnet vi oss noen paraplydrinker.Deilig å sitte nede på stranden,sand mellom tærne,god musikk,bølgeskvulp og se alle lysene i forskjellig farger som pyntes opp alle resturantene bortover langs stranden og ikke minst hyppig rakettoppskytning.
På kvelden dro vi på headphone-party som er veldig populært.Kreativt og noe underlig! Alle fikk hvert sitt headphonesett,det var tre forskjellige kanaler man kunne velge mellom.Rødt,grønt og blått lys slik at vi kunne se hva de andre rundt oss hørte på.Det var tre forskjellige djèr som stod og mikset musikken.Det gikk for det meste i trancemusikk og kanskje ikke helt min favorittsjanger for en hel kveld men dog en artig opplevelse.Jeg følte meg litt handicapet og det ble litt asosialt da det ble litt vansklig å kommunisere med hverandre.Når jeg tok av meg headphone-settet fikk jeg meg en liten latter.Alle gikk rundt i sin egen verden og danset og sang.
Kanskje dette kunne vært noe å innført hjemme også når naboer klager over støyende musikk og bråk fra utestedene?...
Har hatt en super helg og er opplagt og klar for en ny innholdsrik jobbuke ;)......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar